Wiele firm posiada wśród swoich pracowników cudzoziemców. Wynika to między innymi z tendencji do tworzenia zagranicznych oddziałów przedsiębiorstw. W sytuacji organizacji szkolenia, należy również brać pod uwagę zagraniczną kadrę. Jednak trzeba pamiętać, że jest to dosyć specyficzna grupa szkoleniowa, która będzie wymagała nieco innego podejścia, niż reszta uczestników szkolenia. Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę organizując szkolenia z udziałem zagranicznych pracowników firmy?
Odpowiednie wyposażenie Sali
Wystąpienia i prezentacje w języku polskim należy oczywiście przetłumaczyć na języki obce. Do tego celu służą specjalne kabiny do tłumaczeń symultanicznych. Warto o nich pomyśleć wcześniej, gdyż nie każdy obiekt konferencyjny dysponuje takim sprzętem. Być może konieczne okaże się jego wynajęcie i transport do miejsca szkolenia. Nie zawsze uda nam się zorganizować go od ręki. Przed rozpoczęciem konferencji należy zapoznać tłumacza z obsługą aparatury. Wskazane jest także potwierdzenie jakości dźwięku.
Kabiny muszą zostać ustawione w taki sposób, aby tłumacz dokładnie widział salę, poszczególnych prelegentów oraz prezentowane materiały. Dodatkowe wymagania to zapewnienie tłumaczom kontaktu wzrokowego z salą oraz dobrej jakości sprzęt audiowizualny.
Wyposażenie sal szkoleniowych w dobrej jakości połączenie internetowe to już niemal standard. Jednak w przypadku szkolenia z udziałami obcokrajowców ta kwestia jest szczególnie istotna. Wyobraźmy sobie sytuację, w której zagraniczny pracownik nie może przyjechać na szkolenie do Polski. Rozwiązaniem jest wówczas skorzystanie ze Skype. Jakość połączenia Wi-Fi odgrywa tutaj ogromną rolę.
Zorganizowanie noclegu
Zapraszając gości zza granicy z reguły czujemy się zobowiązani zapewnić im nocleg. Nie inaczej jest w przypadku zagranicznych pracowników przyjeżdżających do Polski na szkolenie firmowe. Bardzo ciekawą opcją jest zorganizowanie szkolenia w hotelu. Wiele z obiektów udostępnia obecnie sale konferencyjne i szkoleniowe, zapewniając jednocześnie całe niezbędne wyposażenie. Jednocześnie w tym samym miejscu możemy wynająć pokoje dla naszych pracowników. Z reguły wiąże się to z pewnymi korzystnymi upustami cenowymi. W obiekcie do dyspozycji naszych pracowników pozostaje także hotelowa restauracja oraz atrakcje do wykorzystania w wolnym czasie np. basen, strefa SPA czy siłownia. Za jednym zamachem rozwiązujemy, zatem wiele problemów organizacyjnych.
Warto wspomnieć, że hotele są obecnie otwarte na klientów z innych krajów. Komunikacja obsługi z naszymi zagranicznymi gośćmi nie będzie, więc stanowiła najmniejszego problemu. Możemy liczyć na to, że personel otoczy ich należytą opieką i będzie służył pomocą w razie problemów.
Polecamy
Najnowsze
Jak przygotować się do wyprawy w wysokie góry?
Wyprawa w góry jest nie lada wyzwanie. Należy się do niego odpowiednio przygotować. Najważniejsza jest odzież, ekwipunek w plecaku... [...]