Znacząco poszerzyła się liczba organizatorów imprez, ponieważ popyt na eventy znacznie się poszerzył. Nie da się ukryć, że modę na takie wydarzenia biznesowe zaczerpnęliśmy przede wszystkim z zachodu. Jako, że „Polak potrafi”, postaraliśmy się, by do wzorców zachodnich dodać własnej inwencji twórczej przy każdym z podobnych rodzajów imprez, zarówno sezonowych, cyklicznych, sportowych, rozrywkowych, jak i biznesowych. Czy to oznacza, że nasi rodacy stają się coraz bardziej wymagającymi klientami wobec organizacji eventowych? Czy może pozostaliśmy przy typowych wzorcach „polskich” imprez o standardowych rozrywkach i alkoholu, lejącym się wśród zgromadzonych gości strumieniami?
Okazuje się, że prawdziwy „boom” zapanował na imprezy sportowe oraz te, których uczestnicy muszą się przebierać. Wynika to z doświadczenia firm, zajmujących się organizacją takich wydarzeń. Drobne firmy prywatne pragną innowacji w spotkaniach integracyjnych, ponieważ mają one za zadanie „przełamywać lody” między pracownikami i sprawiać, że grupa będzie stawała się jednomyślnym, nierozłącznym teamem. Dawne powiedzonka, ironicznie przekazujące stereotyp Polaka – alkoholika powoli zaczyna odchodzić. Przysłowie „dopóki Polak żyje to pije” nie jest już tak aktualne, jak jeszcze kilkadziesiąt lat temu, ponieważ to właśnie duża część naszych rodaków mówi otwarcie o swojej abstynencji, wynikającej z chęci zachowania zdrowia i kontroli nad swoim zachowaniem.
Modą przy organizacji imprez firmowych w Polsce jest także korzystanie z różnych motywów w poszczególnych okresach. Zimą więc, będziemy przede wszystkim uczestniczyli w karnawałowych balach przebierańców, na których nasz strój powinien być dopasowany do tematyki balu. Taka zabawa może cieszyć się z bardzo pozytywnym odbiorem, zwłaszcza że można docenić kreatywność poszczególnych osób, przy dopasowywaniu strojów.
Kiedy mamy do czynienia z ociepleniem się klimatu, a więc z wiosną, ogromną popularnością cieszą się wydarzenia sportowe, promujące zdrową rywalizację i pracę zespołową. W grę wchodzą więc spotkania, by spróbować swoich sił na wodzie, ziemi czy powietrzu – nie można więc całkowicie przekreślić quadów, gier terenowych, rowerów, żaglówek czy motolotni. Wydaje się, że właśnie te formy rozrywki są najczęściej wybierane przez przedstawicieli przedsiębiorstw, którzy chcą zaproponować niezapomnianą zabawę dla wszystkich swoich współpracowników oraz innych gości.
Można więc śmiało rzec, iż apetyt Polaków na tego rodzaju wydarzenia rośnie i nie da się go niczym pohamować. Eventy są coraz ciekawsze, oryginalniejsze i organizowane z coraz większą „pompą”. Nie wystarczy już bilard, kręgielnia czy wyjście do teatru. Wyjazd integracyjny czy spotkanie biznesowe powinno stać się przygodą, przygotowaną przez daną agencję eventową. Z drugiej strony, przygotowanie takiej przygody również może stać się prawdziwą przygodą.
Dobrym nawykiem niektórych właścicieli przedsiębiorstw jest organizowanie alternatywnych przyjęć dla dzieci pracowników, gdy akurat w danym okresie planujemy wyjazd biznesowy czy imprezę integracyjną. Takie kinderbale świadczą o pełnym profesjonalizmie, ponieważ rodzice nigdy nie będą w stanie rozluźnić się na takim spotkaniu, jeśli nie będą przekonani, że ich pociecha jest bezpieczna. Agencje eventowe mogą więc zaplanować zagospodarowanie jednej z sal na takie właśnie przyjęcie, na którym również nie zabraknie atrakcji, tyle że dla młodszych uczestników. Proponuje się więc malowanie twarzy, balony, przebrania, ogromne bańki mydlane czy teatrzyki.
Polecamy
Najnowsze
Jak przygotować się do wyprawy w wysokie góry?
Wyprawa w góry jest nie lada wyzwanie. Należy się do niego odpowiednio przygotować. Najważniejsza jest odzież, ekwipunek w plecaku... [...]